Projenin Amacı
İşletme yönetimi açısından pazarlama, işletme amaçlarına ulaşmayı sağlayacak mübadeleleri gerçekleştirmek üzere, ihtiyaç karşılayacak malların, hizmetlerin ve fikirlerin geliştirilmesi, ücretlendirilmesi, piyasa sürekliliğinin sağlanması ve dağıtılmasına ilişkin planlama ve uygulama sürecidir.
Günümüz pazar koşullarında, tüketici istek ve beklentilerinin ön plana çıkmasıyla işletmeler, belirlemesi ve karşılanması zorlaşan bir pazar ile karşı karşıya kalmaktadırlar. Bu aşamada doğru stratejinin belirlenmesi ve buna uygun hareket edilmesi işletmeler için hayati bir önem arz etmektedir. İşletmelerin pazara çıkarken belirlemesi gereken pazarlama stratejisi için alternatif yollar arasında yer alan pazarlama stratejileri bu projenin konusu olmuştur. Pazarlamada stratejisi gereği, amaçlanan satış miktarına erişmek için hedef kitlenin yer aldığı sektöre göre farklılaştırılmış bir pazarlama karmasının uygulanması gerekmektedir.
Pazarlama birçok farklı teknik ve yöntemleri olan ve farklılaşan piyasa ve müşteri koşullarına göre sürekli güncellenen bir alandır. Klasik birçok anlayışta pazarlamanın bir mal veya hizmeti tüketicilere veya kurumlara satabilme mahareti olarak algılansa da modern pazarlama bundan çok daha fazlasıdır. Özellikle Pazar kavramının giderek küreselleşmesi ve ticaretin elektronik ortamda çok daha rekabetçi ve simetrik enformasyonla (Ekonomik bir ilişkide taraflardan birinin diğeri hakkında yeterli bilgiye sahip olduğu durum) yapılmasından dolayı pazarlama mesleğini icra eden kişilerin daha nitelikli ve çok yönlü olmasını gerektirmektedir. AB pazarı buna en uygun örnektir. İşgücünün serbest dolaşımı ve ile birlikte mal ve hizmetlerin de serbest dolaşımı prensiplerine dayanan AB ekonomisi milli değil topluluk ekonomisi mantığı üzerine inşa edildiğinden, pazarlama kavramı da birlik ölçeğinde hatta dünya ölçeğinde gelişmiştir. Pazarlama konusu, AB'nin iktisadi yapısı nedeniyle bu projeye konu edilmiştir.
Ülkemizde iş dünyasında genel anlamda pazarlama yetkinlikleri olan personelden daha çok özellikli ve spesifik alan ve sektörlerde uzmanlaşmış pazarlama personeline ihtiyaç artmaktadır. Büyüyen ekonomisi ve artan ihracat kapasitesi ile ülkemizde artık birçok meslek grubunda olduğu gibi pazarlama alanında uzmanlaşmış çalışanlar KOBİ´lerin ve iş dünyasının bünyesine katmak isteyeceği kişiler olacaktır. Ayrıca AB adaylık ve müzakere sürecimizin devam ediyor olması, müktesebatın uyum sürecinin devam ediyor olmasından dolayı orta vadede pazarlama sektöründe AB pazarlama perspektifine sahip yetişmiş elemanlara ihtiyacın artacağı açıktır.
Pazarlama sektörünün mevcut bu durumu ve gelecek vizyonu kapsamında bu projemizin özel amaçları şu şekildedir:
-Rekabetin sürekli arttığı, pazara giren rakiplerin sayısının her geçen gün arttığı günümüz piyasalarında özellikli ve sektörel olarak uzmanlaşmış pazarlama elemanlarının yetişmesine katkıda bulunmak
-Katılımcıların, AB ülkelerinde uygulama çalışmaları yaparak, pazardaki çeşitliliği yakalayabilen, gelişen teknoloji ile ortaya çıkan yeni pazarlama yaklaşımlarını öğrenmiş nitelikli bireyler haline gelmelerini sağlamak
-Katılımcılara sektörel analiz ve planlama yapma, stratejik pazarlama yöntemleri geliştirme becerilerini kazandırmak
-Katılımcıların öğrendikleri yenilikçi sektörel pazarlama niteliklerini ülkemizdeki diğer gençlerle paylaşmasıyla proje kazanımlarının yaygınlaşmasını sağlamak
-Alanında öncü ve büyük bir meslek lisesi olan Yamantürk Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nin AB boyutlu çalışmalarını artırmak
Adres:
Esertepe Mahallesi 280.Sokak No1 06020 KEÇİÖREN/ANKARA
Telefon
0 (312) 378 51 61