TİCARETTE AVRUPAİ YAKLAŞIMLAR
Projemizde muhasebe ve büro yönetimi alanlarında 11 ve 12. Sınıflarında mesleki eğitim ve öğretim görmekte olan toplam 42 öğrenci ile 8 pazarlama ve perakende bölüm öğretmenin yurtdışına hareketliliğinin gerçekleşmesi planlanmaktadır.
Mevzu bahis alanlarda öğrencilerin mesleki bilgi ve becerilerinin artması, iş hayatında aranan kalifiye elemanlar olmaları beklenmektedir. Pazarlama ve perakende alanı öğretmenlerimizin eğitici vasıflarının gelişmesi, Avrupa katma değeri kazanarak Türkiye'deki öğrencilerine çarpan etkisi yüksek nicelikte ve sürdürülebilirlik boyutlarında mesleki gelişimlerine katkıda bulunmaktır.
Amaçlarımız hem katılımcı boyutlarında hem de sektörel, ulusal hatta uluslarası boyutlarda gözlemlenen ihtiyaçlar ile paralellik göstermektedir.
Hareketlilik düzenleyeceğimiz alanlarla ilgili dikkat çekmek istediğimiz sorunlar, ihtiyaçlar ile projemizin getireceği çözümler, hedefleri ise aşağıda sıralandığı şekildedir:
1. Küresel boyutta yerel işletme devrinin kapanarak yerini uluslararası şirketlere bırakmasıyla Türkiye, bu geçişte muhasebe ağırlıklı sıkıntı yaşamaktadır.
1.1. Projemiz vasıtasıyla vergi inceleme oranları son derece düşük olan ülkemizde vergi inceleme oranı artırarak, kayıt dışı ekonomi kapsamında faaliyet gösteren şirketler gibi birimlerin elde ettikleri haksız rekabette caydırıcı olarak ülkemizi kısır döngüden kurtarmak için bir adım atılmış olacaktır.
2. Sektörel Güven Endeksleri, Ocak 2014'e göre 2011 yılından günümüze Mevsim etkilerinden arındırılmış hizmet sektörü güven endeksi %1,4 azalmış bulunmaktadır. Prof. Dr. Altuner baş sebep olarak hizmet sektörünün ulusal boyutlarda kalmayarak global ölçeğe taşınmasının getirdiği yabancı dil kriterini Türkiye'nin sağlayamadığına bağlamaktadır.
2.1. Projemiz vasıtasıyla büro yönetimi alanındaki öğrencilerimizin mesleki, dilsel gelişimleri için Avrupa'da eğitim almalarını dikkatimizi çeken sorun üzerine getirebileceğimiz çözüm olarak görmekteyiz.
3. Pazarlama ve Perakende mesleğinde bulunacak elemanlarda aranan özelliklerden başında; özgüven sahibi olmak, temsil yeteneğine sahip olmak, sabırlı olmak, ikna yeteneğine sahip olmak gibi geliştirilebilir kişilik özellikleri gelmektedir. Bu alanı seçmiş öğrencilerimizin hepsinde bu özellikler bulunmamaktadır; fakat bu öğrenciler mezun olduklarında öğrencilerimizin bu yeteneklere sahip olduğu düşünülmektedir. Sektörün ihtiyaçlarına karşılık veremeyen bu ara elemanlar bu iş kolunda kalifiye istihdam açığı meydana getirmektedirler.
3.1. Eğitimcilerimizin mesleki özellikleri Avrupa standartlarında öğrenerek, pazarlama ve perakende alanında personel gelişimi üzerine pedagojik eğitim alarak yıllar boyunca eğiticiliğini yapacakları alanlarda eğitim kalitesini ve verimini artırarak yüzlerce öğrencinin işletmelerde verimli olmasına katkıda bulunacaklardır.
Proje deneyimi olan Türkiye'nin dört bir tarafından tanıdığımız öğretmenlerin bağlı olduğu kurumlardan aldığımız tavsiyeler neticesinde olası yurtdışı ortakların iletişim bilgilerini içeren uzunca bir liste hazırladık. Projemizin amaçları doğrultusunda kurumlarla iletişime geçtik ve bizim istediğimiz kriterlerde eğitim verecek olan güvenilebilir kurumlar ile projede ev sahibi kurum olmaları doğrultusunda mutabakata vardık.
Projemizin ilk akışında Pazarlama ve Perakende bölümünden öğretmenleri kapsayacaktır. Öğretmenlerimizin birincil hedefi olan ilgili sektörlere işlerini en iyi şekilde yapan başarılı personeller yetiştirmektir. Bu hedef, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğünün de belirttiği üzere, ancak ve ancak mesleki gelişmelerimizle mümkün olacağından her zaman yeni ve teknolojik gelişmelere açık olmamız, hizmet içi eğitimlere katılmamızı gerektirmektedir. Değerli öğretmenlerimiz için Fachakademie DeHoGa kurumu seçilmiştir. Almanya´nın hizmet sektörü ülke ekonomisinin %71'ini oluşturduğu ve Türkiye'nin Avrupa Birliği'ne katılmasının en büyük destekçisi olması göz önünde tutulduğunda öğretmenlerimize kucak açacak ülke çapında yüksek istihdam oranına sahip kurum öğretmenlerimizin pedagojik gelişimine büyük katkıda bulunacaktır.
Muhasebe ve Finansman bölümü öğrencilerimiz projemizin ikinci akışında İtalya´da elde ettiği öncülüğünü uluslar arası boyuta taşımış Istituto De Pace kurumunun onlarca öğrenciyle en gelişmiş teknolojiyle donatılmış ferah laboratuarlarında birebir ilgilenerek verdiği eğitime katılacaklardır. Okulumuzun mekansal ve paralelinde teknolojik yetersizliklerle öğretemediği muhasebeciliğin en önemli kavramlarını Avrupa´da karşılaştırmalı öğrenecekler ve aynı zamanda kurumun tanınan gıpta edilen kurum olmasının verdiği imkanla uluslararası öğrencilerle sosyalleşerek hem gündelik hem mesleki İngilizcelerini geliştirebilme imkanını belki de hayatlarında ilk ve son defa yakalamış olacaklardır.
Büro Yönetimi alanında eğitim görmekte olan öğrencilerimiz için projenin üçüncü akışında İspanya´nın Consorcio Escuela Della Robbia kurumu seçilmiştir. Teknolojinin baş döndürücü bir hızla geliştiği günümüzde teknolojiyi takip etmeyi kendine ilke edinen kurum, Pareto problem çözümleri ve kriz yönetimi üzerine teorik püf noktalarını uygulamalarla öğrenecekler, ülkemize alanlarında yenilik getirebileceklerdir. Eğitim boyunca etkileşimde bulunacakları arkadaşları ve eğitmenleriyle İngilizce konuşarak farklı kültürleri farklı bir dil çerçevesinde öğrenme avantajıyla hizmet sektörünün ilk şartı olan insan ilişkilerinde anlaşma ve uyumda kişisel başarı sağlayacaklardır.
Adres:
Esertepe Mahallesi 280.Sokak No1 06020 KEÇİÖREN/ANKARA
Telefon
0 (312) 378 51 61